gris och kruppanfall

Vaknade av natasja's underbara röst ca 5.45 i måndes. Dagis och jobb stod på schemat. Trött som en gnu, men kom iväg i rätta tid. Efter jobb bar de av till far min som fick passa Moa medans ja hade ett mindre roligt ärende att göra hos grisarna...
Tillbaka hem till far min för att hämta Moa.. För tillfället trodde jag att vi kunde åka hem och hålla kväll.. men icke.. Moa fick andningssvårigheter och tappade nästan rösten helt pga kruppen. Det blev istället bilen in till Barnakuten i Helsingborg. Mkt mkt folk och låååång väntetid. Även för barnen.. Gaaah, moa blev tröttare o tröttare och tappade till slut lusten helt.. Hon grät och hade sig, vilket gjorde att hon blev mycket sämre. Som mamma får man snällt knipa igen och hålla tårarna på plats.. :'(
Det slutade med att vi blev hemskickade med 12 kortisontabletter som skulle drickas direkt när vi kom hem och utskrivet lepthon desenthol.  Vi kom väl i säng vid 1 tiden på natten.. Så tisdagen bestod endast av mys!!

Idag efter jobb gick jag och moa upp till conny och heidi där mamma satt och blev tatuerad. tjusigt värre blev det :) Imorgon blir en intressant dag på jobb faktiskt... Sen håller ja helg. En barnledig helg!
Länk till inlägget Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0