Jag är en stolt ung mamma!

 Varför är det så att man anser att unga mammor är dåliga mammor?
lustig fråga!
förr i tiden var man i princip mobbad om man fick sitt första barn efter 20 år.
Vart man än ser sig omkring så ser man dessa äldre som nickar och visar klart och tydligt sin tanke gång, ÄR DU MAMMA STACKARS BARN.
alltså fattar inte dom där äldre att vi också har känslor!!!
Visserligen är det inte alla som råkar ut för detta öde, men jag har sett det fler gånger än jag kan räkna.
Men vad är det egentligen som är så bra att föda barn vid 40...hmmm....
man får äran att kasta bort en karriär som man slitit för hela livet och just kommit till toppen på som man sedan kommer att sitta och vara bitter för att man bara kastade bort.
människor kan inte skilja, är du mormor eller mamma!
Och sen för inte tala om alla kromosonfel som kan tillkomma vid den åldern, och att människor inte fattar, det är just därför man ska föda UNG människan är designad för det!
Men en ung mamma däremot, vi har chansen att bygga en karriär, visserligen lite senare i livet än andra, men vi kan iaf behålla våran karriär tills den dagen vi pansioneras.
Vi orkar leka med våra barn mer, vi har mer tid för våra barn då vi inte är på jobbet dygnet runt och dessutom tar med den hem!
Vi kommer vara den hippa föräldern medan dom andra föräldrarna sitter där som gammlingar med sina käppar =)
Vi kanske får chansen att se flera genrationer, vilket jag personligen skulle tycka vara kul.

Man ska vara stolt över den mamma man är och inte gå runt och tänka på vad äldre tänker och må dåligt över det!
Man är ung och hipp!!!!!
Länk till inlägget Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()
Postat av: Pernilla

Klockrent talat min kära vän :)!

2009-04-15 - 21:02:30
URL: http://appelrosen.blogg.se/
Postat av: Lotta

hahaha skulle du vara hip....skoja bara..puss

2009-04-15 - 22:00:23
URL: http://plasklottis.blogg.se/
Postat av: Sis Sara

Ung och hipp va det ja... Jag kan hålla med dig om att folk tittar och viskar och har sig, men ingen har sagt till mig att man är en bättre mamma för att man är äldre jag tycker att mamma har ingen ålder bara man tar hand om sina barn och förstår att man ska leva med dem resten av livet... Det finns faktiskt dem som kämpat i många år för att få barn med som inte lyckats bli gravida fören 40+ typ... Det e så olika, jag bryr mig faktiskt inte när andra skaffar barn det får dem göra när dem vill... Det är upp till var och en.. Man sköter sitt eget helt enkelt ;)

2009-04-15 - 22:21:15
Postat av: Tessan

Ja du e mega hipp hihi

2009-04-16 - 20:13:00
Postat av: cecilia

hehe det är ingen fara. vad tråkigt att de hände. har också varit inne på "din" men såg att den var borttagen, eller jag kunde ju iaf inte komma in. synd. men nu är du ju tillbaka igen. ja visst får du lägga till mig:) ha de bra. kram

2009-04-17 - 16:08:42
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0